Pages

Monday, August 2, 2010

belajar bertenang

Hari ni..2/8/2010..saya melalui pengalaman pertama untuk menjalani on-call untuk TDM (PCM poisoning). Hee..sangat menarik sekali. Baru saja saya tiba di rumah, lebih kurang jam 5.20 petang, saya terima panggilan dari TDM hospital kulim. Oh, saya kena run assay untuk suspected PCM poisoning!! Tak sangka seawal ini saya terima panggilan. Masa terima panggilan tu, tak la cuak sangat. Semuanya berjalan lancar. Cuma bila sample yg ditunggu tu sampai agak lewat; hampir waktu maghrib, saya jadi kalut. Tak tahu la apesal entah jadi macam tu. Bahagian yang paling mendebarkan, bila saya off suis mesin TDM tu, ade pulak bunyi yang tak sepatutnya. Haihhh...rosak ke ape mesin ni. Jangan la buat hal pulak. Heart rate pun increase. Semua jadi macam kelam kabut. Nak call orang lain untuk bertanya, tapi hari ni pulak line telefon bermasalah. Aduh~teruji sudah hatiku. Ya Allah..
Alhamdulillah, saya sempat juga telefon miss Ooi untuk tanya dan sempat juga miss Ooi bagitahu jalan penyelesaian. Mudah je...on kan semula suis utama. Fuhh..lega Alhamdulillah. Moga esok semuanya dalam keadaan sediakala.
Dan akhir sekali, tak disangka, saya ter selisih dengan husband kepada kakak sedara saya, abg icam. Selamba je saya tegur..tindakan refleks! Dia pun terkejut. Hehe...kelakar2..begitu rupanya Allah susun kehidupan saya hari ini. MASYAALLAH! terharu..sungguh cantik. Allah susun dengan kasih cintaNya sementara saya berusaha menyusun dengan ikhtiar cita-cita.
Wallahu'alam.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails