Pages

Saturday, May 15, 2010

hidup si lebah


Alhamdulillah..akhirnya,saya dah ada blog.Dah lama saya idam-idamkan untuk menulis blog.Tapi,banyak pula halangan.Sekejap-sekejap rasa malas..tak ada mood..kurang motivasi..macam-macamlah!Dan benda yang paling menduga ialah "mindset" yang mengatakan SUSAH nak memulakan blog seterusnya untuk maintain.Haihhhhhhhh...mengeluh panjang dibuatnya.Kali ni,saya nak berusaha teruskan dengan penulisan blog ni.Mudah-mudahan istiqamah,insyaAllah.

Dengan tajuk Si Lebah,mesti pelik kenapa serangga ni yang jadi pilihan.Hehe...sebenarnya,mula-mula sebab saya pilih lebah;facebook!Baru-baru ni saya ada try 1 application di facebook dan keputusannya...

Lebah Madu yang Berdisiplin!

facebook...facebook...ade-ade je la.Kemudian,bila ditelek-telek,direnung..banyak jugak faedah yang boleh diambil sebagai contoh daripada makhluk ciptaan Allah yang satu ini.Dalam Quran pun ada cerita tentang lebah!Khas!...yakni surah An-Nahl.Selain sentiasa berzikir kepada Penciptanya,manusia mengenali lebah dengan sifat rajinnya.Dan lagi,madu lebah boleh jadi penawar.Hah!sesuai dah dengan profesion yang bakal saya tempuhi tak lama lagi.

Rasanya,cukup dulu untuk kali pertama ni.Tak perlu panjang-panjang lagi.Saya budak baru belajar.Jadi,harap tunjuk ajar dari semua!

1 comments:

Mar said...

wahh!~ tahniah!! hehe.. semoga istiqomah! ;)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails